Visszahívást kérek

fws blog

A legújabb eredmények az iOS 14 frissítéssel és a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban

2021. június 11.
A legújabb eredmények az iOS 14 frissítéssel és a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban

Korábban már írtunk egy részletes cikket arról, hogy vajon mire lehet számítani az Apple legújabb operációs rendszerének egyik új funkciója után. Gyors visszaemlékezésként: az új iOS 14-es operációs rendszerben minden felhasználó felugró ablakban választhatja ki, hogy a letöltött alkalmazásoknak engedi-e adatai nyomon követését.

Ez nagy előrelépés a személyes adatok védelmében, azonban a hátrányait sem szabad elfeledni. Így a hirdetési platformoknak, köztük is elsősorban a Facebooknak nincs lehetőségük személyre szabott hirdetésekkel és releváns tartalmakkal elérni a fogyasztókat. Kis-és középvállalkozás tulajdonosaként pedig így nehezebbé vált a megfelelő célcsoport elérése a Facebook felületén.

Lássuk, pontosan mik az eredmények a bevezetés első hetei után!

A Flurry Analytics médiakutató cégnek 2,5 milliárd aktív eszközhöz van hozzáférése. Adataik alapján az egész világ Apple használóinak mindössze 13 százaléka engedélyezte azt, hogy tevékenységüket kövesse okoseszközük. Amerikai viszonylatban ez a szám még alacsonyabb, ott csupán a lakosság 4 százaléka rendelkezett az adatkezelés szabadságáról.

Ezek a számok a gyakorlatban is láthatóak. A riportolás pontatlanabbá vált, a korábbi évek egyik szupersztár funkciója, a hasonmás közönségek használata pedig egyre inkább háttérbe szorul.

Mi az a hasonmás célközönség, és miért használjuk szinte minden fiókban? A lényege, hogy kiválasztunk egy bizonyos csoportot, például a vásárlóinkat, vagy feliratkozóinkat, és az ő hasonmásaikat célozzuk a kampányunkkal. Mivel azonban az iOS felhasználókról nem tudjuk, hogy a vásárlóink-e, nem tudunk belőlük hasonmásokat kialakítani.

A Facebook is figyelmeztet, hogy fontos változások várhatóak a hirdetésekben, és új funkciók bevezetésével próbálja segíteni a hirdetőket.

Kép betöltése...
A Facebook hirdetéskezelője külön menüpontban ismerteti a változásokat

A kampányeredmények számításánál statisztikai modellezést használ, és korlátozza az egy weboldalon beállítható konverziós eseményeket. Arra is felhívja a figyelmünket, hogy a célközönségek mérete bizony csökkenhet.

Fontos azonban, hogy az újítás hatásai attól is függenek, hogy a te célcsoportodban milyen arányú az iOS eszközök használata. Továbbá a fenti számok még változhatnak, ahogy egyre többekhez jut el az új operációs rendszer.

Mi javasoljuk, hogy készülj fel a legrosszabbra, tanulmányozd a Facebook újításait, és vedd számba a lehetséges alternatívákat. Ilyen lehet például az, hogy szélesebb közönséget célzol meg hirdetéseiddel, illetve megismerkedsz más célzási módszerekkel és hirdetési platformokkal is.

Egyébként is érdemes több lábon állni. Gondolom nem kell részletesen bemutatni, hogy miért veszélyes az, ha minden forgalmad 1 hirdetési felületről érkezik. Ha eddig csak a Facebook-ra támaszkodtál, érdemes lehet megfontolni a Google Ads kínálta lehetőségeket is. Ebben segíteni is tudunk, hogy a próbálgatás helyett azonnal eredményeket láthass.