Visszahívást kérek

fws blog

A legfontosabb számok weboldaladról

2021. március 25.
A legfontosabb számok weboldaladról

Cégvezetőként, döntéshozóként evidens, hogy követed a vállalkozás legfontosabb számait: a bevételt, kiadásokat és természetesen a profitot. Ezen számok áttekintése nélkül lehetetlen lenne felelősségteljes döntéseket hozni a cég jövőjével kapcsolatban.

Azonban ma már a legtöbben ennél is mélyebbre szeretnének menni. Hiszen miért fektetnél be olyan szolgáltatásba, miért árulnál terméket, ami csak kiadást jelent, profitot nem?

Ezeket a létfontosságú számokat ma már nem csak saját, belső riportjaidból tudhatod meg. A weboldalad 2021-ben is a legjobb eszköz arra, hogy még jobban megismerd vásárlóid és a ma már elengedhetetlen online jelenlét eredményeit.

A weboldal küldetése

A weboldalakról tudjuk mindannyian, hogy nagymértékű befektetést jelenthetnek egy vállalkozás számára. Az igazáni egyedi, cégekre szabott weboldal fejlesztések áráról itt olvashatsz bővebben. Fontos a funkcionalitás, a kezelhetőség és az arculathoz illő megjelenés, mivel ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a bevételed, megkereséseid száma növekedjen.

Kép betöltése...
Partnerünk a Vital-Feed Kft. webáruházában a checkout könnyen áttekinthető és kialakításában támogatja a vásárlási folyamatot.

Azonban mérni kizárólag az utóbbiakat tudod. A weboldalad akkor lesz igazán sikeres, ha eredményes is. Az eredményesség persze sokak számára mást jelenthet. Építőipari vállalkozásként főként ajánlatkérésekben tudod mérni, webáruház tulajdonosaként vásárlásokban, applikáció fejlesztőként pedig appletöltésekben. Weboldalad és online marketinged igazi küldetése az, hogy ezeknek a céloknak az elérésében támogasson.

A nagyszerű hír, hogy ezeket a célokat pontosan mérheted a weboldaladon. Sőt, a konverziós események mellett információkat kaphatsz az oldalad megtekintőiről, a vásárlókról, ajánlatkérőkről. Csak egy egyszerű példa: webshopod egyik terméke kifejezetten jól teljesít az adott időszakban, akciók és különleges promóciók nélkül. Érdemes lehet a termékről elhelyezni képet a bannerben és kiemelt pozícióba helyezni, akár hirdetést készíteni róla, ami egyenesen a termékoldalra visz. Ezzel még csak a jéghegy csúcsát érintettük, itt van néhány további példa, miért fontos látnod weboldalad eredményeit:

Megismered vásárlóid

Már korábban említettem a bejegyzésben, hogy weboldaladnak köszönhetően jobban megismerheted a célközönséged. De mit jelent ez? A megfelelő mérőeszköz (erről is szó lesz hamarosan) segítségével információt kaphatsz az ajánlatkérők, vásárlók demográfiai tulajdonságairól. Így pontosan tudod, hogy egyes szolgáltatásodat hány százalékban vennék igénybe férfiak, melyik korcsoport vásárol nálad a legnagyobb értékben vagy melyik magyarországi városból érkezik a legtöbb értékes felhasználó.

A demográfiai adatok mellett információt kaphatsz a használt böngészőkről, mobileszközökről és a vásárláshoz vezető lépésekről. Így például megtudhatod azt, hogy szolgáltatásodra 80%-ban asztali számítógépről kérnek ajánlatot, annak ellenére, hogy a mobilos forgalom nagyobb arányú. Ez azt jelentheti, hogy érdemes módosítani a mobilra optimalizált felület űrlapján.

Hasonlóan hasznos információ lehet, ha látod, hogy a vásárlóid nagy része, közel 75%-a visszatérő felhasználó. Ez azt árulja el neked, hogy a növekedéshez kiemelten fontos a remarketing használata, és a korábban kosárba helyezők, oldallátogatók újbóli megcélzása hirdetésekkel, hírlevelekkel.

Visszajelzést kapsz a befektetésről

A weboldal mellett azonban online marketing tevékenységed (hirdetések, blogbejegyzések írása, közösségi média kezelése) folyamatosan befektetett időt és pénzt jelent. A megfelelően beállított mérésekkel forintra pontosan láthatod a hirdetések megtérülését, valamint a blogbejegyzések eredményeit.

Példaként mutatnám partnerünket, a Molett Fashiont, akiknek folyamatosan készítünk új bejegyzéseket webshopukra. Az alábbi eredményekből látható, hogy elolvasása mennyi vásárláshoz vezetett a webáruházban. Ezek után könnyű volt meghozni a döntést, hogy írjunk-e hasonló témakörben bejegyzéseket.

Kép betöltése...
A téli plus size trendekről írt bejegyzés eredményeit az előre beállított méréseknek köszönhetően forintra pontosan láthattuk.

Megtudod melyik platform működik, mi hozza neked a vásárlásokat

Az előző ponthoz csatlakozván, a hosszútávú növekedéshez elengedhetetlen tudni azt, hogy mi működik. Webshopok esetén több, mint valószínű, hogy hirdetések futnak folyamatosan a Google és a Facebook felületén is. Döntéshozóként forintra pontosan értesülnöd kell arról, hogy melyik platform mennyi bevételt hozott.

A szolgáltatásokat kínáló weboldalaknál sincs ez másképp. Amennyiben azt látod, hogy a Google organikus keresésekből havonta értékes ajánlatkérők érkeznek, érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a keresőoptimalizálásra és több oldallal, több tartalommal jobb rangsorolást elérni a releváns kulcsszavakra. Az ilyen adatalapú döntésekkel te is biztos lehetsz a jövőbeli befektetésekben. De mégis hol láthatod ezt a sok hasznos adatot?

A Google eszköz, ami tényleg a barátod

Google Analytics nélkül már 8-10 éve is elképzelhetetlen volt egy weboldal működése. Szinte nem is kérdés, hogy minden webfejlesztési projektnél elhelyezzük a Google webanalitikai eszközét a honlapokban.

Az Analytics felületén minden fent említett információt megtalálhatsz a felhasználók demográfiai adataitól egészen a vásárlásokig. Használata ingyenes, az adatokat pedig több évig megőrzi. Az alapok néhány óra alatt elsajátíthatók és könnyen kiszűrhetünk olyan információkat, mint a felhasználók korbeli megoszlása vagy az oldalon töltött idejük.

Az eszköz legnagyobb hátránya abban rejlik, hogy a személyre szabott riportok, a konverziós események (pl.: ajánlatkérések, e-kereskedelmi mérések) beállításához már haladó tudásra van szükség. Ehhez a Google kínál saját képzést is, amely remekül bemutatja a szoftver használatát demo gyakorlatokkal és videókkal. Vezetőként, döntéshozóként azonban neked nincs időd arra, hogy napokat, heteket tölts az Analytics használatának elsajátításával. Neked arra van szükséged, hogy egy akár fél perc alatt átlátható riportot kapj weboldalad és online jelenléted legfontosabb adataival. Méghozzá személyre szabottan, a te céged arculatához alakítva.

Vállalkozásod online jelenlétének legfontosabb számai, személyre szabott felületen

Te is valószínűleg láttad már, hogy az fws-nél többcsatornás marketing tevékenységet folytatunk. A blogbejegyzéseink, esettanulmányok mellett Facebook, Google hirdetéseket is használunk. Ezért nekünk is kiemelten fontos, hogy minden hónap, negyedév és év végén áttekinthető riportok álljanak rendelkezésre a honlapunk és a különböző csatornák teljesítéséről.

Annak ellenére, hogy mindent megtalálunk az Analyticsben, nincs időnk mindig az adatokat böngészni, szükség volt egy olyan felületre, ahol egyszerre láthatunk minden kulcsfontosságú számot a döntésekhez.

A Google Data Studio segítségével pedig elkészítettük ezt a megoldást. Online jelenlétünk minden fontos száma (pl.: hirdetésköltségek, ajánlatkérések, blogunk olvasóinak száma, karrier oldalon történő jelentkezések) egy helyen láthatóvá vált. Így ügyvezetőnknek, Attilának elég egy pillantást vetnie a dashboardra, hogy mindenről értesüljön a döntéshozáshoz. Így néz ki egy tábla mintaadatokkal:

Képzeld csak el, hogy te is egy pillanat alatt átláthatod cégedet érintő legfontosabb számokat és azok alapján dönthetsz teljes bizalommal a megérzésekre támaszkodás helyett! Néhány ügyfelünknek már elérhetővé tettük a személyre szabott riportot. Ha te is kipróbálnád, írj egy e-mailt nekem a szakacs.david@fws.hu címre!