Talán már nem kell hangsúlyoznunk, hogy az internetes hirdetések a mai vállalkozások számára szinte kötelezőek. Érthető viszont, ha kíváncsi vagy, pontosan milyen lehetőségeket rejt magában saját online marketing stratégiád kialakítása.
Cikkünkben sorra vesszük a 10 legfontosabb érvet, amely alátámasztja, hogy napjainkban minden vállalatnak el kell gondolkodni az online megjelenésén. Főleg, ha szeretne hosszú távon is sikeres és eredményes maradni.
Több, mint 4,2 milliárd aktív felhasználó. Ők azok, akik közül ki tudod válogatni a saját szolgáltatásaid vagy termékeid iránt érdeklődő célcsoportokat. Ráadásul a technológia nyújtotta lehetőségek nagyban elősegítik célközönséged pontosabb behatárolását.. Nemzetiség, korosztály, nem, érdeklődési kör, tevékenység és rengeteg más jellemző segít abban, hogy pontosan a számodra megfelelő embereket szólítsd meg.
Amikor valaki meglát egy TV hirdetést, vagy a rádióban meghallja a reklámblokkot, valószínűleg egyáltalán nem érdekli az a mosószer vagy autósbolt, amiről hall. Az internet csodája abban rejlik, hogy ki tudod szűrni a tevékenységed szempontjából releváns felhasználókat. A hirdetésed tényleg csak azokhoz fog elérni, akiknek szüksége van arra, amit te kínálsz. Nem kell pénzt költened olyan felhasználók elérésére, akik számára nem vagy releváns.
Erre remek példa a Google Ads. Tegyük fel, hogy sportszereket forgalmazol. A Google találati listáján akkor fog megjelenni a hirdetésed, ha valaki aktívan beírja a keresőbe például azt, hogy “jógamatrac” vagy “görkorcsolya”. Pontosan az ő problémájára nyújtasz megoldást.
A fentiekből is adódik, hogy sokkal kisebb költségkerettel elérhetsz ugyanakkora bevételt, tehát a megtérülés is jóval magasabb lesz, mint a hagyományos médiumok esetén. Mindezek mellett időt is spórolhatsz. Egy Facebook hirdetési fiók elindítása néhány hét alatt megvalósítható, ezután pedig csupán heti pár órát kell a tesztelésre és az optimalizálásra fordítanod - neked vagy az általad megbízott marketingesnek. Ráadásul egyszerre több felületen is futhatnak a kampányaid, így ugyanabban az időintervallumban számtalan forrásból érkezhetnek hozzád érdeklődők.
Újabb nagy előny a hagyományos hirdetési csatornákkal szemben. A marketing sokáig azt jelentette, hogy a cégek rengeteg információval ostromolják a fogyasztókat, akik ezekre nem igazán tudnak érdemben reagálni. Ezt a gátat azonban áttörte az internet és a közösségi média. Ha aktív vagy online, az azt is jelenti, hogy kikérheted a vásárlóid véleményét, elolvashatod a kéréseiket, észrevételeiket. Visszajelzést kapsz tevékenységedről, és a rengeteg kapott információ segítségével alakíthatod céljaidat és stratégiádat.
Az előző ponthoz szorosan kapcsolódik az egyedi felhasználói élmény is. A fejlett célzási lehetőségek nem csak azt jelentik, hogy neked könnyebb elérni a célcsoportodat, de a felhasználóknak is személyre szabott tartalmakat biztosítanak. Nem jelenik meg számukra olyan termék hirdetése, amit sosem vennének meg. Az internet lehetőséget ad arra, hogy az emberek érezzék, igazán fontosak a vállalkozásodnak.
Az egyik legnagyobb előnye az online marketingnek, hogy pontosan nyomon tudod követni a hirdetések eredményeit, megtérülését, a belőlük származó bevételt. Számtalan mérőkód beépítésével és a Google Analytics felületének segítségével a látogatók számától kezdve a legnépszerűbb termékekig mindent nyomon tudsz követni. Ennek köszönhetően pontosabban és könnyebben tudod optimalizálni a hirdetéseket.
Mi az, amit szintén nem tudnak megadni a hagyományos hirdetési csatornák? Az organikus, vagyis fizetetlen érdeklődőket. A blogbejegyzések, podcastok, közösségi média posztok, YouTube videók mind-mind olyan tartalmak, amelyek minimális befektetést igényelnek, és könnyen forgalmat generálhatnak weboldaladra - szinte teljesen ingyen. Ezt pedig remekül kiegészíti a Google találati listáján történő organikus megjelenés, ami a keresőoptimalizálással remekül javítható és eredményessé tehető.
A tartalomgyártáshoz fűződik márkád megítélése is. Az internet a nap 24 órájában elérhető a felhasználóknak, és nagyban segíti, hogy látható legyél az emberek számára. Ha folyamatosan jelen vagy az online felületeken, akkor közösséged tagjai rendszeresen kapcsolódhatnak hozzád és bizalmat építhetsz bennük. Ezzel elérheted, hogy egyre többen megismerjék a márkádat, javuljon a megítélésed és a vállalatod iránti elköteleződés is.
A tavalyi évben a weboldalak forgalmának több, mint a fele mobil eszközről érkezett. Ezeket a felhasználókat kizárólag online hirdetésekkel fogod tudni elérni. A mai ember minden napját kitölti a telefonhasználat. Ha ennek a tevékenységnek vállalkozásod is részévé válik, még tovább erősítheted az előző pontban leírtakat.
Ha szeretnéd megtartani kiépített piaci helyzeted, esetleg szeretnél még feljebb kerülni versenytársaid körében, nem hunyhatsz szemet az ő marketing tevékenységük felett sem. Sajnos bizonyos szintig sodródnod kell az árral, és kénytelen leszel igazodni a modern kor elvárásaihoz. Csak így fogsz tudni szert tenni hosszú távú növekedésre.
Mindezek alapján gondold végig, hogy a te vállalkozásod számára mennyi lehetőség rejlik az online marketingben! Remélem, a fent összegyűjtött szempontok segítenek abban, hogy internetes jelenléted fejlesztésével kitárd a sikerhez vezető kaput!
Ha pedig úgy érzed, további segítségre lenne szükséged online marketing stratégiád kialakításában, fordulj bizalommal csapatunkhoz!