A folyamatos fejlődés számodra is biztosan meghatározó érték. Vállalkozásod emiatt tud évről-évre fejlődni és egyre jobb eredményeket elérni. Pontosan emiatt gondoltad úgy, hogy weboldalra van szükséged, ahol bemutathatod minőségi munkád, szolgáltatásaid.
Biztos vagyok benne, hogy weboldalad élesítéskor (még ha ez 5-10 évvel ezelőtt is volt) tökéletesen képviselte munkásságod színvonalát. Azonban az évek során rengeteget fejlődött vállalkozásod és a technológia is. Ahogy az 5 évvel ezelőtt készített telefonok sem számítanak ma csúcskategóriásnak, lehet, hogy honlapod sem hozza már azt az eredményt, amit elvárnál tőle.
A következő 10 pontból megtudhatod, hogy szükséges-e honlapod újítása.
10 jel arra, hogy weboldalad fejlesztésre szorul
1. Lassan tölt be a honlap
Gondolom nem szükséges bemutatni azt a frusztráló érzést, amikor szeretnél megnyitni egy weboldalt és egy örökkévalóságig tart míg betöltődik. Az amerikai Kissmetrics kutatásából kiderült, hogy a weboldalak elhagyásának esélye minden másodperccel jelentősen növekszik. A felhasználók 40%-a azonnal otthagyja az oldalt, ha az nem tölt be 3 másodpercen belül.
A gyenge felhasználói élmény pedig a Google-nek is szemet szúr, így a lassabb oldalakat lejjebb is rangsorolja a keresési találatok között. A honlap lassúságának oka lehet a nagyméretű képek, videófájlok használata, és az ebből fakadó gyenge tartalom optimalizálás. Ma már sokkal jobb megoldások is vannak a képek optimalizálására és egyre több lehetőség van, amikkel érdemes élni. Újabb fejlesztéseinknél mi is azonnal beépítjük a lehető legjobb technológiákat.
2. Nincs összekötve közösségi médiával
A közösségi média az elmúlt évtizedben az egész világot meghódította. A vállalkozások is hamar észrevették márkaépítő erejét. A közösségi média marketing lehetőséget kínál célcsoportod elérésére teljesen új, közvetlen csatornákon. Ma már a legtöbben rendelkeznek céges Facebook oldallal, de érdemes megemlíteni az Instagramban és a LinkedInben rejlő lehetőségeket is.
A Facebookon vállalkozásként közösséget és tetemes követőtábort építhetsz, akikből igazi márkanagykövetek lehetnek. Miért ne mutatnád be weboldaladon is közösségi média tevékenységed? Lehet, hogy érdeklődőidnek éppen arra lenne szükségük a vásárlói döntés meghozatala előtt, hogy lássák, te igenis törődsz a közösségeddel és folyamatosan érdekes, szakmai tartalmakat láthatnak tőled.
Újabb weboldalakon már arra is van lehetőség, hogy Instagram oldalad képeit automatikusan megoszthasd, sőt az általad meghatározott hashtagek alapján Instagramról dinamikusan emelhess be új képeket honlapodra. Ezzel saját felhasználóid által generált tartalmat adsz oldaladhoz.
A Páneurópai Piknik 30. évfordulójára készített weboldalon a #piknik30 hashtaggel Instagramra feltöltött képek megjelennek a weboldalon
3. Nem mobilbarát
Ma már szinte elképzelhetetlen olyan weboldalt készíteni, amely csakis számítógépre optimalizált. A mobiltelefonos internetezés évről-évre megállíthatatlanul növekszik. Érthető, mivel bárhol, bármikor elolvashatjuk a híreket, nézhetünk macskás videókat vagy megrendelhetjük a laptopot, amit már hetek óta nézegetünk. Legalábbis reszponzív oldalakon.
Ezzel szemben nagyon gyenge a felhasználói élmény azokon a honlapokon, amelyek nem reszponzívak, azaz nincsenek okoseszközökre és különböző képernyőméretekre optimalizálva. Az ilyen, telefonon szinte széthulló oldalakat a Google is meglehetősen hátrébb rangsorolja a telefonos kereséseknél.
Ha a te honlapod még nem reszponzív, az egyértelmű jele annak, hogy itt az ideje a megújításának.
4. Tartalmaid nem naprakészek
A tartalmak továbbra is a legfontosabb tényezők a Google keresőbotjainak, oldalad helyezésének megállapításánál. De tartalmaid nem csak a keresőnek készülnek. Felhasználóként te is biztosan szeretsz érdekfeszítő szövegeket olvasni vagy egyedi képeket látni.
A megfelelően optimalizált, friss tartalmak elengedhetetlenek a sikerhez. Gondolj bele milyen csalódás lehet látogatóként, ha ajánlás után felmész az ajánlott cég honlapjára és a legutóbbi friss tartalmat 4 éve írták!
Ha te sem töltöttél fel friss tartalmakat az elmúlt években, lehet csak egy újabb, modernebb tartalomszerkesztő háttérfelületre van szükséged.
5. Nem felel meg az adatvédelmi előírásoknak
A GDPR rendelet egyik meghatározó része a weboldalak és webshopok adatvédelmi intézkedéseinek szabályozása. Weboldal tulajdonosként kötelességünk a felhasználók adatainak védelme. Már nem elég az, ha az oldal kapcsolatfelvételi űrlapján feltünteted az adatvédelmi nyilatkozatot, elfogadásához a felhasználónak egyértelmű belegyezését kell adnia. Erre a legjobb megoldás az űrlapba épített checkbox, amely kipipálásával egyértelmű beleegyezését adja a nyilatkozat elfogadásának. További szükséges lépésekről és kötelezően megjelenítendő tartalmakról korábbi bejegyzésünkben olvashatsz.
Ha honlapodon az adatvédelemmel kapcsolatos kötelező intézkedések és tartalmak nem szerepelnek, akkor mindenképpen érdemes a frissítését kérni a bírságok elkerülése érdekében.
6. Elavult a webdesign és a megjelenés
Ahogy az informatika legtöbb ágában, a webdesignban is folyamatosan változnak a trendek. Ez persze nem jelenti azt, hogy évente le kell cserélni a weboldal megjelenését. Számos olyan oldallal találkozunk, amely lehet, hogy már 5-6 éve készült, de a design még mindig modern érzetet kelt.
Korábban az úgynevezett UI, azaz a felhasználói felület volt a fontosabb. Ez azt jelentette, hogy nagy hangsúly volt az oldal megjelenésén és látványosságán. Manapság ez kiegészült a UX designnal, azaz a felhasználói élmény maximalizálásával. A szép látványterv mellett egyre hangsúlyosabb lett a könnyű navigálhatóság és a felhasználók számára érthető felületek, logikusan elhelyezett gombok, hivatkozások a megjelenésben.
A HELL ENERGY május végén átadott webshop fejlesztésénél is látható
a webdesign letisztultsága és márkához illeszkedése
Ha úgy érzed, megjelenése miatt nem ajánlod már olyan szívesen oldalad érdeklődőidnek, akkor eljött az ideje a ráncfelvarrásnak.
7. Nem mutatja be márkád fejlődését
Ha eddig eljutottál a bejegyzésben biztos vagyok benne, hogy igaz rád az első mondat állítása. Neked is számít a folyamatos fejlődés. Viszont ez nem csak azt jelenti, hogy irodád nagyobb lett, több a bevételed és többen dolgoztok a vállalkozásnál.
A márkád is folyamatosan fejlődik. Biztosan nem ugyanazokat a kommunikációs csatornákat használod, mint 10 évvel ezelőtt. Valószínűleg az évek során neked is sikerült egyre jobb és jobb képet kialakítani márkádról. Emellett nagy eséllyel céged arculatában is voltak változások. Weboldalad nem csak arculatod, hanem kommunikációd és megítélésed fontos része is.
8. Bővült a célcsoport
Fogyasztótáborod bővülése szorosan kapcsolódik vállalkozásod fejlődéséhez. Ahogy egyre jobb eredményeket érsz el szakterületeden, a piaci igények alapján bővíted szolgáltatásaid. Ezek a bővítések évről-évre nem tűnnek számottevő változásnak, de ha visszagondolsz, hogy az elmúlt 5 évben mennyivel bővült a tevékenységed, azt fogod látni, hogy iparágad szinte teljesen új szegmensével is együtt dolgozol már.
Ismerd meg saját példánkat! A Webstudio 8-10 évvel ezelőtt főként Sopron környéki vállalkozások és intézmények weboldalait készítette. Ők voltak a legfőbb célcsoport. Az évek során azonban egyre inkább bővült a célközönség, ma pedig már országos szinten dolgozunk együtt haladó vállalkozásokkal.
Felismertük, hogy célcsoportunk eléréséhez nekünk is új weboldalra van szükségünk. 2019-ben, 100%-ban a haladó vállalkozások igényeire szabva elkészítettük vadonatúj honlapunkat, ma pedig már büszkén fogadunk minden érdeklődőt a felületen.
9. Adatvédelmi előírásoknak való megfelelés
Szinte minden felsorolásunkban találkozhatsz a biztonság tényezőjével. Nem véletlenül, hiszen ki böngészne olyan honlapot, amely nem biztonságos és adataihoz illetéktelenek hozzáférhetnek. Azt szeretném leszögezni, hogy régi oldalak is lehetnek ugyanannyira biztonságosak, mint azok, amik 2021-ben készültek el, azonban az biztos, hogy az elmúlt évek adatlopási botrányai és a zsaroló támadások után a felhasználók adatainak védelme soha nem volt még ennyire fontos.
A biztonságosabb szoftverek használata mellett egyre többen használják világszerte az SSL biztonsági tanúsítványt annak érdekében, hogy oldalukon a felhasználók által megadott adatok biztonságos csatornákon közlekedjenek. Az ilyen tanúsítvánnyal elláttott HTTPS protokollt használó oldalak már 2018-ban az internet több, mint 50%-át foglalták magukban.
Biztonsági tanúsítványt használó HTTPS weboldalak százalékos megoszlása. Forrás: scotthelme.co.uk
Ha te is szeretnéd tudni, miért váltottak röpke két év alatt több millióan az SSL tanúsítványra, olvasd el előnyeiről írt bejegyzésünket.
10. Az érzéseid nem hazudnak
Az eddigiekben 9 jelt mutattunk be neked, amelyek technológiai, vállalatfejlesztési vagy marketing szempontok figyelembevételével utalnak arra, hogy honlapod megújításának eljött az ideje. Ezek mind kétségtelenül fontosak, de van még valami, amit érdemes figyelembe venned. Mégpedig az érzéseid.
Nyisd be honlapod és nézd meg jól! Ugyanolyan büszkeség fog el, mint amikor több éve elkészült? Úgy érzed még mindig azt képviseli, amit szeretnél?
Ha már nem tölt el örömmel weboldalad megtekintése és a cikkben bemutatott jelekből többnél bólogattál, hogy ez a te honlapoddal is így van, akkor weboldalad valóban megérett a fejlesztésre.
Bármilyen kérésed van, legyen az egy kis checkbox űrlapodra, hogy megfelelj a GDPR-nak, vagy teljes megújulás, mi rendelkezésre állunk.
Hívd a +36 20 429 99 99-es számot, vagy kérj visszahívást itt!